niedziela, 17 sierpnia 2014

Jak wysłać list w obrębie Polski ?

Witam was :) Dziś zamiast autografu krótki poradnik. Pewnie większość z was wie jak to zrobić, ale znajdą
się i tacy, którzy nie wiedzą. Sama na początku nie wiedziałam i chciałam coś takiego przeczytać :)


A więc może zacznę koperty.

Ja zawsze kupuję C6 (czyli zwykłą), ale są autografy, na które taki format niestety nie wystarczy (np. na autograf Roberta Kranjca) i wtedy kupujemy rozmiar C5.
1 koperta kosztuje 10 gr (kupujemy dwie)
1 znaczek kosztuje ok. 2,50 zł (kupujemy dwa)


Jak podpisać kopertę ?

Żeby było prościej zamieszczę obrazek.




Od razu mówię, że sposobów jest kilka, ale ja wybrałam akurat ten.
Z przodu, w prawym dolnym rogu piszemy adres pod który chcemy wysłać list. W prawym górnym rogu przyklejamy znaczek.
Z drugą kopertą robimy to samo jednak z przodu wpisujemy swój adres. Zginamy ją później na pół i wkładamy do pierwszej koperty ( można oczywiście kupić większą kopertę i nie zginać, ale to już jak wy chcecie). To tzw koperta zwrotną, którą (np. skoczek) nam odeśle.



Na odwrocie pierwszej koperty z lewej górnej strony piszemy swój adres.
Co do drugiej koperty to nie musimy tego robić.


Jak napisać list do Polskiego skoczka ?


To na pewno może być problem. Pokażę wam jak ja piszę taki list :)


Drogi X !


   Mam na imię X, mam X lat. Od wielu lat interesuję się sportem, a moją ulubioną dyscypliną są skoki narciarskie. (Czyli w pierwszym akapicie się przedstawiamy)

   Jesteś moim ulubionym skoczkiem! (Tu możemy pogratulować sukcesów)
   Byłabym bardzo wdzięczna, gdybym mogła otrzymać Twój podpis/autograf. Zajmie on szczególne miejsce w mojej kolekcji.
   Życzę Ci wielu sukcesów w przyszłym sezonie i z góry dziękuję za spełnienie mojej prośby.
                                     
                                                                                                              Twoja fanka
                                                                                                                     X

Ten list może wydawać się krótki, ale spokojnie zajmuje stronę ;) Zależy też do jakiego skoczka piszecie, bo jeżeli jest to wasz ulubieniec to zajmie wam to o wiele więcej !

Nie zapomnijcie o dużych literach przy Ci,Tobie itp. i o akapitach !
Co do buziek, serduszek itp. to można je umieścić, ale bez przesady!

Kiedy wysyłać ?

Dla mnie to bez znaczenia :) Można kiedy się chce, ale trzeba się liczyć z tym, że nie zawsze od razu otrzymamy odpowiedź np. w sezonie zimowym lub letnim skoczkowie za bardzo nie mają czasu więc wtedy trzeba uzbroić się w cierpliwość :) Kiedy są święta to poczta nie jest czynna i też trzeba trochę dłużej czekać, ale tak jak mówiłam dla mnie to bez znaczenia ;p



Co otrzymamy ?


Z reguły dostaje się tylko 1 autograf, ale są też wyjątki. Można otrzymać list z odpowiedzią lub więcej autografów!




Mam nadzieje, że troszkę pomogłam :)

Jutro umieszczę coś podobnego tylko, że o listach do do innych krajów ;)
Pozdrawiam!

4 komentarze:

  1. Dobry poradnik dla początkujących ;) Dostałaś kiedyś oprócz autografu jakiś list?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na razie niestety nie ;(
      Ale cały czas mam nadzieję :)
      A ty ?

      Usuń
    2. Raz, od piłkarza Lecha Poznań, Szymona Drewniaka ;) Kojarzysz go? Teraz gra w Lechu, ale pisałam do niego jak był wypożyczony do Górnika Zabrze. Fajnie dostawać takie listy. Przynajmniej wiesz, że osoba, do której piszesz, przeczytała ten list.

      Usuń
    3. A no kojarzę, kojarzę :) Nom... zawsze fajnie jest dostać taki list od sławnej osoby :) Więc nadal liczę, że dostanę :)

      Usuń